Kedainių rajono savivaldybė

J. Basanavičiaus g. 36
57288 Kėdainiai
Kodas 188768545
Tel. (8 347) 69 500
Faks. (8 347) 61 125
El. paštas info@kedainiai.lt


  Meras
  • Darbotvarkė
  • Priėmimo valandos
  • Mero pavaduotojas
  •   Kairėje
  • Teisės aktų paieška
  • Viešojo administravimo kokybės politika
  • Elektroninės paslaugos
  • Strateginis veiklos planas
  • Kėdainių miesto bendrasis planas 2010-2020 metams
  • E. Žemėlapis
  • Tarybos posėdžių transliacija
  •   Vertikalus meniu
  • Apklausa
  • Apklausa: Renkame įdomiausią Kėdainių rajono savivaldybės istorinį vietovardį
  • Naujienos
  • Struktūra ir kontaktai
  • Administracijos direktorius
    Administracijos struktūra
    Kontaktai
    Metų veiklos uždaviniai
    Įstaigos teikiančios viešąsias paslaugas
    Komisijos ir darbo grupės
  • Savivalda
  • Meras
    Darbotvarkė
    Priimamojo darbo laikas
    Mero pavaduotojas
    Taryba
    Tarybos reglamentas
    Tarybos nariai
    Tarybos frakcijos
    Tarybos komitetai
    Komisijos ir tarybos
    Tarybos posėdžiai
    Tarybos sprendimų projektai
    Tarybos sprendimai
    Tarybos sprendimai (iki 2011-09-30)
    Tarybos veiklos ataskaitos
    Etikos komisijos sprendimai
    Priėmimas
    Kontrolės ir audito tarnyba
    Apie mus
    Nuostatai ir veikla
    Seniūnaitijos
    Tarptautinis bendradarbiavimas
  • Seniūnijos
  • Korupcijos prevencija
  • Teisinė informacija
  • Teisės aktai
    Teisės aktų projektai
    Tyrimai ir analizės
    Teisės aktų pažeidimai
    Teisinio reguliavimo stebėsena
  • Administracinė informacija
  • Nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Veiklos ataskaitos
    Veiklos sritys
    Darbo užmokestis
    Viešieji pirkimai
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Vadovų darbotvarkės
    Ūkio subjektų priežiūra
    Paskatinimai ir apdovanojimai
    Įstaigos istorija
    Administracinės naštos mažinimas
    Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    Priimti įsipareigojimai
  • Veiklos sritys
  • Darbo ir priešgaisrinė sauga
    Aplinkosauga
    Aplinkos apsaugos rėmimo specialioji programa
    Aplinkos monitoringas
    Aplinkos oras
    Atliekų tvarkymas
    Želdynų apsauga
    Saugomos teritorijos ir objektai
    Biologinė įvairovė
    Naudinga informacija
    Informacija apie šalinamus medžius
    Jaunimas
    Jaunimo reikalų taryba
    Jaunimo organizacijos
    Mokinių savivalda
    Finansavimo galimybės
    Teisinė informacija
    Naudingos nuorodos
    Tyrimai
    Atvirosios jaunimo erdvės
    Mobilizacija
    Kultūra
    Etninė kultūra
    Renginiai
    Kultūros centrai
    Kėdainių krašto muziejus
    Mikalojaus Daukšos viešoji biblioteka
    Mėgėjų meno kolektyvai
    Konkursų nuostatai
    Kultūros paveldas
    Aktualijos
    Nekilnojamosios kultūros vertybės
    Nekilnojamųjų kultūros vertybių stebėsena
    Teisės aktai
    Socialinė parama
    Kontaktai
    Informacija gyventojui
    Socialines paslaugas teikiančios įstaigos
    Teisinė informacija
    Sportas
    Kontaktai
    Veikla
    Klubai
    Sportas ir laisvalaikis
    Renginių kalendorius
    Programos ir projektai
    Statybos ir turto ūkis
    Strateginis planavimas ir investicijos
    Sveikatos priežiūra
    Sveikatos priežiūros įstaigos
    Aktuali informacija
    Konkursai
    Ataskaitos
    Švietimas
    Kontaktai
    Veikla
    Bendrojo ugdymo mokyklos
    Neformaliojo švietimo mokyklos
    Ikimokyklinio ugdymo mokyklos
    Švietimo įstaigų vadovų veiklos ataskaitos, vertinimai ir užduotys
    Turto valdymas
    Valstybinė kalba
    Viešieji pirkimai
    Viešoji tvarka
    Žemės ūkis
  • Paslaugos
  • Informacijos rinkmenos
    Teikiamų elektroninių paslaugų aprašymai
  • Projektai
  • Investuotojui (For investor)
    Įgyvendinami projektai
    Įgyvendinti projektai (iki 2016 m.)
    Pateiktos paraiškos
    Projektai įgyvendinti nuo 2016 metų
  • Savivaldybės įmonės, įstaigos
  • Nevyriausybinės organizacijos
  • Naujienos
    Nevyriausybinės organizacijos
    Nevyriausybinių organizacijų taryba
    Kėdainių miesto VVG
    Kėdainių rajono VVG
    Naudingos nuorodos
    Bendruomeninės veiklos rėmimas (2017-2019)
  • E. demokratija
  • Tarybos posėdžiai
    Tarybos sprendimų projektai
    E-iniciatyvos
    E-apklausos
    E-problemos (jungiamasi per Elektroninius valdžios vartus)
    E-peticijos (jungiamasi per Elektroninius valdžios vartus)
  • Konkursai
  • Konkursai į valstybės tarnybą
    Konkursai į mokyklos direktoriaus pareigas
    Atrankos į savivaldybės įmonių valdybos narius
  • Urbanistika ir architektūra
  • Teritorijų planavimas
    Statinių projektai
    Laisvos žemės plotai
    Leidimai ir rinkliavos
    Patvirtinti planai
    Bendrųjų planų stebėsena
  • Numerių suteikimas
  • Civilinė sauga
  • Vartotojų teisių apsauga
  • Ieškok pagalbos
  • Kėdainių miestas 360°
  • Nuorodos
  • Asmens duomenų apsauga
  • Savivaldybės vidinis kanalas
  •   Horizontalus meniu
  • Gyventojui
  • Asmenų aptarnavimo tvarka
    Atliekų tvarkymas
    Civilinė metrikacija ir archyvas
    Komunaliniai mokesčiai
    Ieškok pagalbos
    Teisinė pagalba
    Vyriausybės nariai priima
    Autobusų eismo tvarkaraščiai
    Traukinių tvarkaraštis
    Informacija apie bešeimininkį turtą
    Kėdainių rajono teritorijoje esančių kapinių sąrašas
  • Verslininkui
  • Parama smulkiam verslui
    Kėdainių turizmo ir verslo informacijos centras
    Ekonominė situacija
    Komisija
    Kėdainių laisvoji ekonominė zona
  • Turistui
  • Kėdainių kraštas
    Įžymūs Kėdainių žmonės
    Istorinės datos
    Krašto istorija
    Kėdainių panoramos
    Kviečiame į Lietuvos centrą - Kėdainius!
    Kėdainių turizmo ir verslo informacijos centras

    Vartotojų teisių apsauga

    Vartotojas – fizinis asmuo, su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija nesusijusiais tikslais (asmeniniais tikslais) siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis (t. y. perkantis prekes bei paslaugas).
    Vartojimo sutartimi verslininkas įsipareigoja perduoti vartotojui prekes nuosavybės teise arba suteikti paslaugas vartotojui, o vartotojas įsipareigoja priimti prekes ar paslaugas ir sumokėti jų kainą.

    Vartotojas turi teisę:  
    1) savo nuožiūra įsigyti ir naudoti prekes bei paslaugas (pasirinkti pardavėją, paslaugų teikėją);
    2) įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas;
    3) gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas;
    4) gauti informaciją apie savo teisių įgyvendinimo ir gynimo tvarką;
    5) į pažeistų teisių gynimą ir į turtinės ir neturtinės žalos (nuostolių) atlyginimą;
    6) kreiptis dėl pažeistų teisių gynimo į ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą;
    7) jungtis į vartotojų asociacijas;
    8) į švietimą vartojimo srityje;
    9) į ekonominių interesų apsaugą ir kt.

    Vartojimo ginčas – iš vartojimo sutarties kilęs vartotojo ir pardavėjo ar paslaugų teikėjo nesutarimas dėl įsigytų prekių ar paslaugų, kurio metu vartotojas reiškia turtinį reikalavimą pardavėjui ar paslaugos teikėjui.
    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina vartotojų teisių apsaugą, ne teismo tvarka sprendžia vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus, prižiūri, ar rinkai tiekiami ne maisto produktai atitinka ne maisto produktų saugą, kokybę, ženklinimą nustatančių teisės aktų reikalavimus, įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoja sutarčių standartines sąlygas ir ginčija nesąžiningas vartojimo sutarčių sąlygas, atlieka turizmo paslaugų teikėjų veiklos priežiūrą, vykdo reklamos priežiūrą, tiria nesąžiningą komercinę veiklą, taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones, gina vartotojų viešąjį interesą ir kt.

    Kur kreiptis dėl ginčo su pardavėju ar paslaugos teikėju?
    Vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti (pavyzdžiui, įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą, negavus visų ar dalies prekių ar paslaugų, dėl pardavėjo ar paslaugos teikėjo veiksmų patyrus materialinę žalą ar kt.), vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas netenkina vartotojo reikalavimo, jį tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia (ginčų sprendimo ne teisme) tvarka (nuoroda į kreipimosi tvarką: http://vvtat.lt/lt/vartotojams/kaip_pateikti_prasyma.html).

    Kitos vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos:
    1) Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba – vartotojų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų arba pašto paslaugos teikėjų ginčai dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo reglamentuojamų santykių;
    2) Lietuvos bankas – vartojimo ginčai dėl finansinių paslaugų, nurodytų Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme;
    3) Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija – vartotojų ir energetikos įmonių, geriamojo vandens tiekimo ir (ar) nuotekų tvarkymo įmonių ginčai dėl apmokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, dėl valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, taip pat kiti vartotojų ir energetikos įmonių ginčai energetikos srityje, nepriskirti Valstybinei energetikos inspekcijai prie Energetikos ministerijos;
    4) Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos – vartotojų ir energetikos įmonių ginčai dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, taip pat vartotojų ir energijos taupymo paslaugų teikėjų ginčus dėl energijos taupymo paslaugų teikimo;
    5) Lietuvos advokatūros advokatų taryba ar jos sudarytas organas – vartotojų ir advokatų ginčai dėl teisinių paslaugų.

    Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai gavo šio Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, jeigu kiti įstatymai nenumato kitaip. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 30 dienų.

    Kilo klausimų? Daugiau informacijos galite rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje www.vvtat.lt, taip pat konsultacijų telefonu (85) 262 67 60.

    Paskutinis atnaujinimas: 2019-05-21 13:56:42

    © Kėdainių rajono savivaldybės administracija, 2005.
    Sprendimas: Idamas, naudojant Smart Web sistema.